1000دانش آموز استان مرکزی در مرحله استانی مسابقات قرآن شرکت کردند

اراک(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یک هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه این استان در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۱۱۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
1000دانش آموز استان مرکزی در مرحله استانی مسابقات قرآن شرکت کردند

«شهریار فولادوند» طی بازدید از روند برگزاری، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) خمین افزود: 450 دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم و 550 دانش آموز پسر دوره متوسطه اول و دوم از 15 منطقه استان در قالب چهار گروه به مدت پنج روز در این مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند .

وی ادامه داد: این مسابقات در 7 رشته­ی، قرائت در دو بخش تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، پنج جزء، 10 جزء، 20جزء و کل، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز و احکام در هفت سالن اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) خمین برگزار می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: رشته های اذان و مداحی مختص دانش آموزان پسر شرکت کننده در این مسابقات است .

فولادوند گفت: در مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت، 90 هزار دانش آموز و در مرحله شهرستانی این دوره 15هزار دانش آموز شرکت کردند .

وی با بیان اینکه 79 دانش آموز برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می کنند، افزود: 27 دانش آموز از این استان سال گذشته موفق به کسب رتبه های برتر کشور شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد:آموزش ‌وپرورش، قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی را راهبرد اصلی در امر تربیت می‌داند و از تمام ظرفیت خود برای توسعه معارف قرآن در بین دانش ‌آموزان و خانواده‌ها استفاده می ‌کند .

فولادوند یادآور شد: دختران دانش‌آموز طی روزهای ۷ اردیبهشت تا ۱۰همین ماه و پسران از دهم تا ۱۲با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ همچنین داوران نام‌آشنای استان داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار