مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران: نگهداری از سلامت دانش آموزان در گرو افزایش دانش فنی شان است

تهران(پانا) - مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران معتقد است برای ایجاد نشاط در مدارس صرفا نباید به هفته سلامت اکتفا کرد و مهمتر از همه ایجاد یک فضای شاد و پرانرژی برای یادگیری دانش آموزان و فعالیت معلمان است که باید در تمام طول سال تحصیلی در جریان باشد.

کد مطلب: ۹۱۰۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران: نگهداری از سلامت دانش آموزان در گرو افزایش دانش فنی شان است

همزمان با هفته سلامت، اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم، اختتامیه طرح ها وبرنامه های حوزه سلامت و تقدیر از منتخبین دلنوشته به شهداء در مجموعه ورزشی شریعتی واقع در منطقه 16 تهران برگزار شد. مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 در گفتگو با پانا گفت: باید دانش مان را در حوزه سلامت بالا ببریم. ناگفته نماند در هر حوزه ای اینگونه جشنواره ها به دانش آموزان ما انگیزه می دهد تا به دنبال اطلاعات و دانش فنی این کار بروند و با ارتقای دانش فنی آنها ازسلامتی دانش آموزان مان نیز نگهداری شود.
پالیزدار با اشاره به اهمیت نگهداری از سلامت روان و جسم گفت: در واقع ما با اطلاعات فنی که در این زمینه بدست می آوریم می توانیم دانش و روان خود را سالم نگه داریم. این موضوع یکی از وظایف مهم حال حاضر خانواده ها و آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران تاثیر اینگونه جشنواره ها را در ایجاد نشاط در مدارس بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آنچه برای سلامت دانش آموزان در حوزه سلامت تعریف شده است صرفا جشنواره هایی به مناسبت هایی مانند هفته سلامت نیست بلکه مهمتر از آن برنامه هایی است که باید در بین معلمان و دانش آموزان مدارس اجرا شود. برنامه هایی که دانش آموزان را از روزمرگی دور کند و در یک فضای پرانرژی برای یادگیری قرار دهد.
وی افزود: باید حواس مان باشد در این زمینه غفلت نکنیم تا دانش آموزان مان دچار خمودگی نشوند. در واقع آنچه مهم است این است که برنامه های فرهنگی و پرورشی بتواند درصدی از نشاط را در بین دانش آموزان مان افزایش دهد.

همچنین مهنازجوادی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 16 نیز در گفتگو با پانا راجع به برگزاری تقدیر از منتخبین دلنوشته به شهداء گفت: ابتدای سال تحصیلی و مهرماه بخشنامه ای به مدارس ارسال و از مدیران مدارس خواستار شدیم تا با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان دانش آموزی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس در بین دانش آموزان می باشد، هر مدرسه مزین به نام یکی از شهدای دانش آموزی و فرهنگی منطقه باشد. در نهایت تمامی مدارس ما مزین به نام شهیدان دانش آموز منطقه یا یکی از فرهنگیان شهید منطقه شدند. درواقع 40 همکار شهید و بیش از 1100 شهید دانش آموزی در منطقه 16 تهران داریم. وی افزود: همچنین تعداد 800 دلنوشته از سوی دانش آموزان منطقه برای ما ارسال شد که از میان آنها تعداد 73 اثر برتر انتخاب شد. هدف این بود که از هر مدرسه حداقل یک دانش آموز انتخاب شود. در نهایت با توجه به اینکه به ماه مبارک رمضان هم نزدیک می شویم به جهت ذیق وقت همزمان اختتامیه تقدیر از منتخبین دلنوشته به شهداء و پیشتازان، اختتامیه هفته سلامت و جشنواره نوجوان سالم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار