جنگ تجاری ترامپ و اتحادیه اروپا بالا گرفت

تهران (پانا) - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ، اروپا را به دلیل اعمال تعرفه بر شرکت آمریکایی ساخت موتورسیکلت «هارلی دیویدسون»، به اقدامی تلافی جویانه تهدید کرد.

کد مطلب: ۹۰۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جنگ تجاری ترامپ و اتحادیه اروپا بالا گرفت

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ترامپ با اشاره به کاهش فروش شرکت هارلی دیویدسون به دلیل تعرفه های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا، این اقدام را غیرمنصفانه خواند و قول داد که مقابله به مثل کند.
ترامپ پیشتر از شرکت هارلی دیویدسون انتقاد کرده بود. این شرکت که 116 سال قدمت دارد، تابستان گذشته اعلام کرد برای جلوگیری از تعرفه های اتحادیه اروپا، بخشی از خط تولید موتورسیکلت هایش را به خارج از آمریکا انتقال می دهد.
رئیس جمهوری آمریکا در آن زمان هشدار داد که این شرکت بدون پرداخت مالیات بالا نمی تواند محصولات خود را در کشور به فروش رساند.
از سویی تهدید امروز ترامپ در حالی اعلام شد که واشنگتن و بروکسل به آغاز مذاکرات تجاری رسمی خود نزدیک می شوند؛ حال که رئیس جمهوری آمریکا برای حل و فصل مناقشه تجاری خود با چین، گام هایی برداشته است.
شرکت هارلی دیویدسون یادآور شده که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 21 میلیون دلار از قبل تعرفه ها ضرر کرده، امری موثر در کاهش 26.8 درصدی سود این شرکت که باعث کاهش درآمد آن شده است.
این غول موتورسازی ژانویه 2018 از تعطیلی کارخانه اش در ایالت میزوری و انتقال کارگران این کارخانه به کارخانه ایالت پنسلوانیا خبر داد، درست در زمانی که در حال ساخت کارخانه ای جدید در تایلند بود.
براساس اعلام شرکت هارلی دیویدسون، عملیات احداث کارخانه تایلند، بخشی از راهبرد این شرکت برای فرار از تعرفه های اتحادیه اروپا است.
شرکت هارلی دیویدسون در پی اعمال تعرفه آمریکا بر واردات فولاد اروپا، متحمل افزایش هزینه ها در تولید محصولات خود شده است.
ترامپ در روزهای نخستین به قدرت رسیدن، شرکت هارلی دیویدسون را که حدود 40 هزار موتورسیکلت در سال در اروپا می فروشد، به عنوان یک شرکت صنعتی نمادین آمریکا در آغوش کشید، اما بعدها این شرکت را تهدید کرد.
اوایل اسفند ماه سال 1396بود که ترامپ با استقبال از ورود به جنگ تجاری با اروپا و چند کشور دیگر اعلام کرد، ایالات متحده از «تجارت ناعادلانه» لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه‌ های واردات فلزات را برای فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد بالا برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار