هر چیزی که باید درباره سفر نوروزی به مشهد دانست

همه چیز درباره سفر نوروزی به مشهد

تهران (پانا) - نوروز با حال و هوای بی‌نظیرش یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر کردن و لذت بردن از دور هم بودن‌های خانوادگی و زیارت کردن و دل سپردن به خدا در بارگاه حضرت امام رضا در مشهد محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره سفر نوروزی به مشهد

سفری در بهترین فصل سال که هنوز خنکای زمستان به طور کامل از هوای مشهد رخت نبسته اما شور اشتیاق و انرژی مردمی که با یک دنیا عشق به این سمت و سو حرکت می‌کنند، هر لحظه این سفر را گرم و گرم‌تر می‌سازد. شاید نوروز فصل شلوغی برای این سفر به نظر برسد ولی شهری که هوای آن عطر اجابت می‌دهد می‌تواند در هر زمان از سال که دل طلب کند، بهترین باشد، به علاوه باید دانست که یکی از با شکوه‌ترین و دلچسب‌ترین جشن‌های نوروز در حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود، که تجربه این جشن می‌تواند یکی از زیباترین لحظات نوروز را در ذهن هک کند. در ادامه این مقاله نکاتی برای داشتن سفر نوروزی بی نظیر به مشهد بیان شده است.

بلیط هواپیما را با دقت بخرید!

باید بدانید سپردن و انجام دادن کارها در لحظه آخر خیلی وقت‌ها به ضرر است. مسلما وقتی تصمیم گرفته می‌شود تا نوروز امسال به شهر مشهد مقدس سفری انجام گیرد، در مورد اقدامات این سفر هم باید تصمیماتی گرفته شود. سفر‌های جاده‌ای در نوروز شاید چندان درست به نظر نرسد چون آنقدر شلوغ و خطرناک است که ممکن است شخص را ساعت‌ها در مسیر و ترافیک نگه دارد. بنابراین ایده سفر با هواپیما می‌تواند، مناسب‌ترین گزینه باشد. ولی برای خرید بلیط هواپیمای مشهد باید نکاتی را رعایت کرد که شاید هم به کم کردن هزینه‌ها کمک کند و هم اینکه می‌توان درست زمان و روزی که مد نظر است، بلیط مشهد را خریداری کرد و با خیال راحت خود را به این شهر رساند. قبل از هر چیز باید دانست که نوروز زمان شلوغ و پر ترددی برای سفر است و باید هوشیارانه و سریع عمل شود چون در غیر این صورت ممکن است بلیط هواپیمای مشهد در عید را از دست داد و مجبور شد از راه دیگری اقدام کرد. به علاوه این که به این ترتیب می‌توان بلیط مشهد را راحت‌تر خرید و هم چون زودتر اقدام شده است هزینه‌ها نسبت به زمان چند روز مانده به نوروز که تعداد بلیط هواپیمای مشهد کمتر است، مناسب‌تر می‌شود. علاوه بر آن وب سایت‌های زیادی در زمینه خرید بلیط مشهد فعالیت می‌کنند که شاید در نظر گرفتن یک وب سایت کامل و مطمئن مثل AirplaneTicket.ir همه را از سردرگرمی نجات دهد چون این وب سایت با ارائه لیست کاملی از همه پروازهای موجود در کشور و پشتیبانی 24 ساعته و بیمه کنسلی پرواز به مسافران کمک می‌کند تا سفری آسوده‌تر را تجربه کنند. به علاوه ایرپلین تیکت به عنوان یکی از اولین وب سایت‌های رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما در ایران قیمت پروازها را از پایین‌ترین قیمت به بالاترین قیمت نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوان بلیط هواپیمای مشهد را خریداری کرد.

از رزرو هتل غافل نشوید!

درست مثل بلیط هواپیمای مشهد که باید از قبل به فکر رزرو کردن آن بود، باید هتل هم از قبل رزرو شود. باید دانست که مشهد، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی با قیمت و امکانات مختلف دارد و اگر زودتر برای رزو آن اقدام نشود ممکن است حتی یک جای خالی هم برای اقامت پیدا نشود. در مورد انتخاب هتل فقط این موضوع را باید در نظر گرفت که بهتر است به حرم نزدیک باشد تا هر زمانی از روز که لازم شد خیلی راحت بتوان خود را به آنجا رسانید و اگر فاصله هتل تا حرم زیاد باشد حتما در مورد حمل و نقل و دسترسی راحت آن به حرم باید تحقیق کرد تا بعدا دچار مشکل نشوید!

تحویل سال در حرم!

بعد از خرید بلیط مشهد در مناسب‌ترین زمان ممکن، می‌توان برای یک جشن نوروز فوق العاده متفاوت برنامه‌ریزی کرد. هر ساله در زمان تحویل سال نو یکی از با شکوه‌ترین جشن‌های کشور در حرم امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به سمت این شهر حرکت می‌کنند تا تجربه منحصر به فرد از نوروز را در کنار امام مهربانی‌ها جشن بگیرند و سالی پر از آرامش را از خدا طلب کنند. در این ایام تمام فضای حرم چراغانی و تزئین و از گل‌های رنگارنگ و زیبا پر می‌شود.

شلوغ‌ترین روزهای نوروز در مشهد!

معمولا از چند روز مانده به تحویل سال نو مدارس و دانشگاه‌ها کم کم تعطیل می‌شوند و از آنجایی که عده زیادی برای لحظه تحویل سال در مشهد برنامه‌ریزی کرده‌اند، این روزها شلوغ‌ترین زمان‌های نوروزی مشهد به شمار می‌روند. به علاوه باید دانست چون این روزها طرفداران بیشتری برای سفر دارد، قیمت بلیط هواپیما مشهد هم نسبت به سایر روزها تا حدودی بیشتر است. از طرف دیگر از اواسط نوروز و تقریبا از روز 9 فروردین جمعیت دیگری از مسافران راهی مشهد می‌شوند و برای قسمت دوم تعطیلات و روز 13 بدر در مشهد برنامه‌ریزی می‌کنند و به همین دلیل معمولا روزهای آخر نوروز هم مثل چند روز اول آن شلوغ‌تر است و جمعیت مسافران در آن معمولا بیشتر است.

جاذبه‌های مشهد را از دست ندهید!

شاید هر زمان که راهی این شهر می‌شوید، چنان محو زیبایی‌های حرم شوید که از رفتن به جاذبه‌های دیدنی مشهد امتناع کنید؛ اما بهتر است زمانی را هم به دیدن اماکن دیدنی و جاذبه‌های تماشایی این شهر اختصاص دادو از آرامگاه فردوسی در شهر توس در 20 کیلومتری شمال مشهد هم دیدن کرد و سری به منطقه خوش آب و هوای طرقبه و باغ بزرگ پرندگان و شهربازی مشهد زد و این لحظات خانوادگی که نصیب شده، نهایت لذت را برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار