رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

تهران (پانا) - مدیرکل راه آهن خراسان می‌گوید بارگیری به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.

کد مطلب: ۸۹۰۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی‌مهر، مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: در ده ماهه سال جاری، ۲۳۱ هزار تن محموله صادراتی با سه هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن از ایستگاه شهید مطهری بارگیری شده و به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ برابری را ثبت کرده است.
وی توضیح داد: ایستگاه شهید مطهری در حوزه صادرات ریلی کشور با سهم ۳۴ درصدی از کل و سهم ۴۳ درصدی از صادرات در مرز ریلی سرخس قرار دارد.
وی با بیان بارگیری همزمان ۱۵۰ دستگاه واگن، ادامه داد: با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل، ظرفیت بارگیری همزمان از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.
ضیایی‌مهر تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی از ایستگاه شهید مطهری، سیمان با سهم ۷۴ درصدی بوده است و عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم ۸۵ درصدی و ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و افغانستان از دیگرکشورهای مقصد صادرات از ایستگاه شهید مطهری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار