امام جمعه یزد: مسئولین برای بهبود وضعیت داخلی کمک کنند

یزد (پانا) - توجه به معیشت مردم، دوری از اشرافی گری ها، اعتماد نکردن به آمریکا و هم بستگی مسئولان در کمک به معیشت مردم و سفارش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم محور خطبه های خطیب این هفته نماز جمعه یزد بود.

کد مطلب: ۸۸۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد:  مسئولین برای بهبود وضعیت داخلی کمک کنند

به گزارش پانا، آیت الله "محمد رضا ناصری"، امام جمعه یزد، ضمن تشکر و قدردانی از پرستاران به مناسبت روز پرستار گفت: این پرستاران عزیزی که خدمت می کنند و شبانه روز برای نگهداری از بیماران رنج می کشند، خیلی کارشان سخت تر از اطبا و دکتران است، خیلی کارشان ضریف تر از پزشکان است، چرا که پزشک عملی انجام می دهد و دارویی می دهد، اما نگهداری، مراقبت، حفاظت و به ثمر رسیدن ثمرات پزشک دست پرستار است که امیدوارم خدا به آنها عجر بدهد و مسئولین قدردان زحمات این عزیزان باشند.
امام جمعه یزد ضمن بیان چند سفارش از بیانات اخیر مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: مردم در اداره کشور خودشان کمک کننده باشند، امروز روزیست که مردم و مسئولین نباید بنشینند و مرتباً انتقاد بکنند، بلکه خودشان دست به کار شوند، همه می توانیم در کارها دخیل باشیم، آن کشاورز می تواند دقت کند، تلاش کند و دست به کار شود، آن کاسب، تولید کننده، فروشنده و خریدار همینطور همه باید دست به کار شوند.
ناصری مصرف کنندگان را نیز عنصری در بهبود روند کشور دانست و ضمن درخواست اصلاح الگوی مصرف از سوی مصرف کنندگان گفت: عوض کردن الگوی مصرف، مذاق و مزاج باعث تخریب ذائقه افراد شده است، در گذشته چه پولدار و چه بی پول، چه زمانی هر روز مرغ میخوردند، هر روز گوشت میخوردند، هر روز برنج میخوردند، قبلا تنوعی در غذاها وجود داشت که هم تنوع بود هم ارزان تر بود هم سالم تر و هم مصرف آن کمتر، همه ما باید سعی کنیم در خوردن اصراف نکنیم، مقداری ذائقه ها را در خوردن عوض کنیم تا با این کارها کمکی به دولت کنیم و مجبور نباشیم در ایام عید پرتقال و لیمو و... از خارج وارد کنیم ، ما باید به هم کمکم کنیم نسبت به هم مساعدت کنیم تا خدا به ما مساعدت داشته باشد.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: ادارات ما باید نوع آوری داشته باشند تولید کنندگان ما نیز باید همین گونه عمل کنند، تا بشود مقابل دشمن و تحریم ها ایستاد، تا اینگونه عمل نکنیم و جهاد گرانه وارد کار نشویم، نمی توان به این مهم دست یافت.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید سراغ تولید داخلی رفت و تولید خارجی را رها کرد، ولو اگر آن تولید بهتر باشد، باید محصول داخلی را خرید تا کیفیت ها ارتقاع یابد و انشاالله مسئولین هم کاری کنند تا کیفیت محصول داخلی بهتر از خارجی شود.
مسئولین برای بهبود وضعیت تولید داخلی کمک کنند، شرایط را سخت نگیرند، مشکلات را سر راه تولید مردم بردارند، مقداری سهل و آسان بگیرند، هم بانک های ما و هم ادارات ما شرایط سختشان را بردارند و بگذارند تولید داخلی بیشتر بشود.
امام جمعه استان در باب مقابله با شایعه سازی های دشمن ادامه داد: دشمن دارد شایعه سازی می کند، دشمن برنامه اش این بوده است که، چهلمین سال انقلاب را ما نتوانیم جشن بگیریم، چهلمین سال انقلاب را به منافقین وعده داده بودند که بیایند جشن کریسمس را در تهران جشن بگیرند، دشمن ها با این شایعات دارند تمام تلاششان را می کنند.
یکی از تلاش های دشمنان ما، بد کردن ما باهم است، ما را نسبت به دین، ولایت و مسائل دیگر ضعیف کردن و خود را نیز قوی نشان دادن است.


وی گفت: آنها آنقدر بزرگ و توانمند نیستند که بتوانند در مقابل ما ایستادگی کنند، کما این که چهل سال است نتوانسته اند و خدا نگذاشته، این مملکت خدا دارد، امام زمان دارد، ما باید توکل بر خدا کنیم و بایستیم، ما دین و راهمان حق است، ایستادگی مان نیز حق است و برای حفط دین خداست، ایستاده ایم برای عزت ،ایستاده ایم برای شرف، ایستاده ایم برای پیمان با خدا و خدا همراه ما است.
او افزود: چرا باید از این شایعات برخی بلرزند و بترسند و با حرص بگویند باید با آمریکا سازش کنیم؟ ذلیل و خوار شویم همانند عربستانی ها؟ که آیا یک قِرآن به ما بدهند یا ندهند، این عربستان این مبالغ گزاف را به اینها داده است، کجا به آنها کمک کرده اند؟
بله رهایش کرده اند، ولی رهایش کرده اند گه گناه کند، آدم کشی کند و می خواهند ما را نیز همانند عربستان کنند. آیا امام حسین به ما شیعیان اجازه میدهد؟ آیا مرام علی این است؟

وی با توضیح اینکه فضاهای مجازی را طوری استفاده بکنید که این فضاها تو دهنی محکمی برای فضای مجازی به حساب بیاید گفت: به فضاهای مجازی خوراک بدهید و با برنامه ریزی جوانها را جذب کنید.
آیت الله ناصری با بیان اینکه مسئولان محترم به معیشت مردم به صورت ویژه توجه کنند، که این سفارش دوباره مقام معظم رهبریست اظهار داشت: از توپ و تشر آمریکا ایها نترسید، آمریکا هیچ اعتباری ندارد نه قولش نه تهدیدش و نه امضایش، شما دیدید تهدیدش به درد نخورد، قولش هم به درد نمیخورد، آنها خودشان میگویند که این ترامپ از بدو ورودش تاکنون چند هزار دروغ گفته است، کسی که به او اعراب عربستان لقب سید العالم را داده اند! آیا می شود به کسی که روزانه صدها دروغ میگوید اعتماد کرد؟
استاد حوزه علمیه یزد در ادامه از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری در یزد که توسط برخی گروه‌ها اجرا می‌شود انتقاد کرد و این برنامه‌ها را به نوعی ترویج بی‌بندوباری و بی‌حیایی دانست و از مسئولان ذی‌ربط خواست تا نظارت بیشتری در روند مراسمات داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار