لیوان چینی ورزشی سرگرم کننده برای مغز

یزد (پانا) - لیوان چینی ورزشی برای مغز است که طبق تحقیقات انجام شده در کشور های مختلف می تواند با فعال کردن دو نیمکره مغز اختلالات ذهنی و دیکته ای دانش آموزان را از بین ببرد.

کد مطلب: ۸۸۵۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
لیوان چینی ورزشی سرگرم کننده برای مغز

به گزارش پانا، با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و سازمان دانش آموزی؛ بازی فکری "لیوان چینی" توسط "رویا روشن بخش" به صورت تئوری و عملی در پارک علم و فناوری به مربیان پیشتاز ناحیه یک آموزش داده شد.

"رویا روشن بخش"، مدرس بازی فکری لیوان چینی، در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت:

لیوان چینی (cup stacking یا speed stacking) فعالیتی است که از چیدن و جمع کردن تعدادی لیوان مخصوص طبق دستورالعمل خاص انجام می پذیرد.

او ادامه داد: لیوان چینی بازی و ورزشی برای مغز است که از ویژگی های آن می توان به کار بردن هر دو دست در بازی را نام برد که سبب فعال شدن دو نیمکره مغز می شود و طبق تحقیقات انجام شده در کشور های مختلف می تواند روی اختلالات دانش آموزان در دیکته نویسی و یادگیری تاثیرات مثبت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: محدودیتی در این بازی وجود ندارد، کلیه افراد در تمامی سنین حتی با وجود ناتوانایی‌های جسمی و ذهنی قادر به انجام این بازی هستند. با این حال اگر تمرکز بر روی دانش‌آموزان و بهبود عملکرد آنان باشد، این ورزش به دانش‌آموزان کمک می‌کند که مهارت خود را گسترش دهند و عملکرد هر دو سوی بدنشان را برابر کنند.

روشن بخش افزود: با افزایش مهارت یک دانش‌آموز درصد بیشتری از سمت راست مغزش را که خانه‌ی هشیاری، تمرکز، خلاقیت و ریتم دست است به کار می‌افتد. لیوان چینی کمک می‌کند که مغز برای ورزش و سایر فعالیت‌هایی که از هر دو دست برای انجام آن استفاده می‌شود تعلیم داده شود، برای مثال نواختن یک آلت موسیقی یا استفاده از کامپیوتر

او اظهار داشت: در ورزش لیوان چینی استفاده از هر دو دست همراه با رشد روانی مغز، بالانس بیشتری از ترکیب هر دو قسمت مغز ایجاد می‌کند. استفاده همزمان از هر دو دست بهترین عملکرد را برای افزایش تمرکز ، هماهنگی عصب و عضله ، تقویت رابطه دست و چشم و هماهنگی دو نیمکره مغز را دارد.

مدرس لیوان چینی گفت: مطالعات نشان داده است که مردمی که قادرند دوگانه کار کنند از نظر احساسی استقلال بیشتری دارند، بیشتر مصمم هستند، با موقعیت کنار می‌آیند و بیشتر قادرند مشکلات را بدون تسلیم شدن حل کنند. در نتیجه لیوان چینی ورزشی تک بعدی نیست که تنها مهارت‌های مهم فیزیکی را تقویت کند، همانند هماهنگی بین چشم و دست و افزایش سرعت و تمرکز بلکه اعتماد به نفس، کار گروهی، روحیه ورزشکارانه را نیز تقویت خواهد کرد.

او در ادامه گفت: این مسابقه 3 مرحله دارد و هر کس بتواند در زمان کمتری این مراحل را به پایان برساند می تواند برنده این بازی باشد.

وی افزود: این بازی به دلیل سرگرمی که برای بچه ها ایجاد می کند سبب دور شدن آنها از فضای مجازی نیز می شود.

روشن بخش ضمن اشاره به اینکه راز موفقیت در این بازی چیزی جز تمرین نیست خاطر نشان کرد: سرعت و دقت فاکتور هایی است که در این رشته نوین ورزشی مورد تاکید می باشد و دانش آموزان با تمرین و تکرار می توانند سرعت خود را بالا ببرند.
او تاکید کرد: سایت جهانی ورزش لیوان چینی مواردی از قبیل تناسب اندام، احترام به خود و افزایش اعتماد به نفس، ارتباط و هماهنگی دست و چشم را به عنوان فواید کلی این ورزش معرفی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار