مدیر آموزش وپرورش ایذه خبر داد:

نواخته شدن زنگ هشــدار ایــدز در مدارس ایــذه

ایذه(پانا)- در راستای اجرای مصوبات روز جهانی پیشگیری از ایدز با حضور مسیولین آموزش و پرورش و مرکز بهداشت زنگ هشدار ایدز به طور نمادین در هنرستان شهدای معلم ایذه نواخته شد.

کد مطلب: ۸۷۵۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ هشــدار ایــدز در مدارس ایــذه

فرهنگ محمودی ضمن اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای مصوبات روز جهانی پیشگیری از ایدز با حضور کارشناس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ایذه، کارشناس واحد بهداشت و تندرستی و جمعی از کارکنان ستادی، زنگ هشدار ایدز با هدف آگاه سازی و پیشگیری از این بیماری در روز دوشنبه 12 آبان ماه 97 به طور نمادین در هنرستان شهدای معلم ایذه نواخته شد.

وی افزود: یکی از اهداف روز جهانی ایدز، اطلاع رسانی مناسب در خصوص ایدز و اهمیت پیشگیری از آن و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن است. نقش آموزش و پرورش در همراه نمودن تمام افراد جامعه در پیشگیری از ایدز بسیار مهم و ضروری است و دانش آموزان و مربیان نقش موثری در آگاه سازی خانواده های خود دارند که در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودی در پایان ضمن تشکر از کارشناس مرکز بهداشت شهرستان ایذه، کارشناس سلامت و تندرستی و مدیریت و کارکنان آموزشی هنرستان گفت: آموزش و پرورش نهادی اجتماعی است که یکی از کارکردهای آن افزایش و گسترش و مهارت های عمومی شهروندان است. مهارت هایی مانند بهداشت فردی و اجتماعی، همکاری و همیاری اجتماعی، رشد فردی و در همان حال جامعه پذیری و پاسداشت جامعه. اگرچه در این زمینه ها، سامانه آموزشی تنها نهاد مسئول نیست، اما بی شک یکی ازکاراترین آنهاست. آموزش و پرورش یکی از شرکای اصلی برنامه کشوری استراتژیک کنترلHIV/ایدز است و در تدوین و عملیاتی‌ شدن این برنامه استراتژیک و باید به شکل بسیار فعالی با وزارت بهداشت، ارتباط داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار