هشتمین جشنواره انار آغاز به کار می‌کند

تهران (پانا) - هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» با شعار خانواده و سلامت روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور جمعی از شهروندان در فرهنگ‌سرای اشراق آغاز به کار می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۵۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین جشنواره انار آغاز به کار می‌کند

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق با اعلام خبر برگزاری هشتیمن دوره جشنواره انار گفت: هشتمین جشنواره انار بر اساس شعار سال با هدف حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی و ترغیب شهروندان برای خرید کالاهای داخلی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های سرای انار، سرای سوغات و صنایع دستی، سرای غذا و آشپزی و سرای کودک و در بخش صحنه‌ای با اجرای موسیقی اقوام و نمایش‌های آیینی پذیرای علاقه‌مندان است.

رییس فرهنگ‌سرای اشراق گفت: در سرای انار، انواع انار استان‌های مختلف کشور و فرآورده‌های آن عرضه می‌شود و کلکسیونی از انواع گونه‌های مختلف انار به نمایش درمی‌آید، همچینین بازدیدکنندگان از جشنواره فرصت دارند با حضور در سیاه‌چادرهای عشایری ضمن شناخت آداب و رسوم اقوام ایرانی از انواع غذاهای محلی بهره‌مند شوند و در سرای غذا و آشپزی با پخت انواع غذا با انار و فرآورده‌های آن آشنا شوند و در مسابقات مختلف این بخش با حضور سرآشپزان حرفه‌ای شرکت کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش ویژه کودکان در این دوره از جشنواره گفت: سرای کودک روزانه با اجرای نمایش‌های عروسکی، خانه بازی، ایستگاه‌های خلاقیت، بازی، عکس و... تلاش دارد میزبان خوبی برای کودکان باشد.

زندوکیلی در پایان گفت: از همه شهروندان برای حضور در این جشنواره برای حمایت از محصولات ایرانی دعوت می‌کنم. امیدوارم این جشنواره فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان داخلی برای عرضه محصولات ایرانی باشد.

هشتمین جشنواره انار از ۱۲ آذر به مدت ۲۰ روز هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار