مدیرکل امور روستایی وشوراها استانداری خوزستان:

لزوم آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهرها

هفت کل (پانا)- مدیرکل امور روستایی وشوراها استانداری خوزستان در خصوص توانمندسازی جوانان در حوزه اشتغال گفت:سازمان فنی و حرفه ای باید در زمینه آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهرها با توجه به پتانسیل های موجود و اشتغال های ایجاد شده و در حال ایجاد ورود کند.

کد مطلب: ۸۲۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهرها

حسینی مدیرکل امور روستایی وشوراها استانداری اظهار کرد: طبق آمار بیکاری در شهرستان هفتکل که حدود 1500 نفر اعلام شده ، این کارگروه باید تمام تلاش خود را با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های درون شهرستان ، برای به کارگماری و ایجاد اشتغال این جوانان به کار گیرد .

حسینی مدیرکل امور روستایی وشوراها افزود: این شهرستان دارای پتانسیل هایی از جمله کشاورزی ، معادن، خدماتی و صنایع دستی می باشد که میتوان به نحو شایسته از این پتانسیل استفاده کرد .

حسینی گفت : هنر کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان دراین است که زنجیره ای در جهت تولید ، مصرف و بازاریابی تعریف و پیاده سازی کند ، که علاوه بر بررسی و رفع موانع تولید و اخذ تسهیلات ، از سوی دیگر فروش محصول نیز از طریق بازاریابی و نیاز سنجی در نقاط مختلف استان و کشور تضمین شود ، تا اشتغال هایی که به وجود خواهند آمد با شکست روبرو نشوند و به یک اشتغال پایدار تبدیل شوند .

مدیرکل امور روستایی وشوراها استانداری اظهارکرد: در بخش کشاورزی شهرستان ، 11 طرح گلخانه تصویب گردید ، از ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان این انتظار را داریم در خصوص اینکه این 11 طرح گلخانه چه محصولی را میخواهند کشت کنند و ظرفیت تقاضای شهرستان و استان را در این محصولات بررسی کنند ، در واقع الگوی مصرف و بازار هدف مشخص باشد که ترافیک یک محصول ایجاد نشود و باعث ضرر و زیان کشاورزان نگردد .

حسینی در خصوص توانمندسازی جوانان در حوزه اشتغال گفت : سازمان فنی و حرفه ای باید در زمینه آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهر با توجه به پتانسیل های موجود و اشتغال های ایجاد شده و در حال ایجاد ، ورود کند .

در ادامه موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: بر اساس وظیفه ای که از سوی استاندار به ما محول شد یک برنامه عملیاتی ، خاص شهرستان هفتکل تهیه و تنظیم گردید، که عناصر این برنامه از جامع هدف خود ما یعنی خانواده های تحت پوشش تشکیل شده است .

وی افزود : در این برنامه عملیاتی در صد بیکاری در جامعه هدف را آنالیز کرده ، که حدود 16درصد از جمعیت بیکار در شهرستان متعلق به جامعه هدف ما می باشد ، که با کمک حوزه اشتغال ، 180 فرصت شغلی را در شهر و روستا برای سال 97 پیش بینی کرده ایم ، که با کمک و تلاش شما در سال 97 به نتیجه خواهد رسید.

همچنین اسحق مرادی فرماندار هفتکل با ارائه گزارش عملکردی در حوزه ی اشتغال ، کشاورزی و صنعت گفت : شهرستان هفتکل با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را دارد.

مرادی بابیان اینکه با شعار هیچ کاری درست نمیشود ,گفت : ماباید با همت وتلاش جهادی در میدان باشیم وکمک کنیم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال بیکاران در جامعه فراهم شود .

وی پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان کرد:بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه ، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن از مهمترین مواردی است که دستگاهای اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار