بازداشت ۳۸۹ نفر اراذل و اوباش در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس تهران بزرگ امروز در حاشیه اجرای پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت گفت ۱۲۵ محله پایتخت شامل قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها که محل حضور اراذل و اوباش بودند شناسایی و ۳۸۹ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت ۳۸۹ نفر اراذل و اوباش در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی گفت از عصر روز گذشته تا صبح امروز بنا به درخواست مکرر مردم برای برخورد با اراذل و اوباش، پنجمین مرحله طرح مقابله با این افراد توسط پلیس های امنیت عمومی، پیشگیری، فتا، پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد.
رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه در این طرح ۱۲۵ محله پایتخت شامل قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌هایی که محل حضور اراذل و اوباش بودند شناسایی شد و ۳۸۹ نفر از اوباش را بازداشت کردیم، عنوان داشت: ۴۶ نفر از اراذل و اوباش بازداشت شده سطح‌دار و دارای سابقه هستند و علی‌رغم اینکه دفعاتی به جرم شرارت بازداشت شده بودند مجدداً به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده و به علت شرارت، نزاع و تخریب بازداشت شدند.
وی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۸۴ نفر از افراد ی که در معابر و اماکن عمومی برای مردم و نوامیس ایجاد مزاحمت می‌کردند، گفت:۲۲ نفر از این افراد جرایم خشن به عنف را مرتکب شده بودند و حتی بین آنها متهمی وجود داشت که مرتکب تجاوز به عنف شده بود.
رئیس پلیس تهران با اشاره به کشف یک قبضه سلاح جنگی، ۸۳ قبضه سلاح سرد و ۱۳ قبضه شبه‌سلاح از اوباش بازداشت شد، بیان داشت: در یک مورد ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر از این افراد کشف و همچنین ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت آنها نیز توقیف شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پلمب ۶۳ واحد صنفی که محل تردد و پاتوق اوباش بود، بیان داشت: اماکن و اصنافی که اجازه دهند اوباش در آنها تردد داشته باشند یا به محلی برای پاتوق افراد شرور تبدیل شود ۳ ماه پلمب شده و متصدی واحد مذکور نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
سردار رحیمی درباره اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی برای مقابله با مروجان اوباشگری بیان داشت: در این رابطه نیز ۲۴ کارنما که اقدام به ترویج فرهنگ اوباشگری می‌کردند رصد شد و عوامل مدیریت این صفحات نیز بازداشت و 10 صفحه که خواسته یا ناخواسته فیلم‌های اوباش را منتشر می‌کردند مسدود شدند و با گردانندگان این صفحات نیز برخورد شد.
این مقام انتظامی یادآوری شد: تحرکاتاراذل و اوباش چه در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس رصد می‌شود و این افراد با برخورد سخت، شدید و قانونی مواجه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار