دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه سعی‌مان در این است که اندکی شبیه شما باشیم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه سعی‌مان در این است که اندکی شبیه شما باشیم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فاطمه مفیدی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان قزوین خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« به‌ نام خدایی که اگر حکم کند همه محکومیم

سردار دل‌های تک تک ما، سردار عزیز دل، هر انسان با ایمان

به راستی که تو به آرزوی قلبی‌ات رسیدی، به راستی که شهادت جز چیزی که هدف واقعی‌ات بود، نیست. برایت چه بنویسیم، از کجای مهربانی‌ات، بزرگی‌ات. شهامتت و اقتدارت بگوییم. همان اقتداری که دل تمام دشمنان را به لرزه درمی‌آورد. حاج قاسم جان، شاید بهتر باشد بگویم پدر جان، نبودنت اتفاقی بود که داغ بر دل مسلمانان گذاشت اما... می‌دانیم جایت خوب است، خیلی خوب. سردار در مراسمت میلیون‌ها آدم آمدند تا بگویند راهت ادامه دارد. راهی که بخاطر آن شهید شدی. کسی جای تو را نمی‌تواند بگیرد اما همه سعی‌مان در این است اندکی شبیه شما باشیم. شبیه ایمان قوی و مهربانی‌های بی‌اندازه‌ات. تویی که هرچه گشتند عکس پشت میزت را پیدا نکردند تا چاپش کنند، تویی که اکنون نیز در خاطر تمام ما زنده و استوار هستی، هر یک از ما ناراحتی‌ای داشت که گویی تو جای پدر یا پدر بزرگش بوده‌ای. برایمان دعا کن، دعا کن موفق باشیم. دعا کن امنیت‌مان همیشه پایدار باشد، چشم‌مان به دعاهای پدرانه‌ات است. مطمئن باش این به دل‌هایمان قوتی دوباره می‌بخشد. دلمان برای شما تنگ می‌شود، خیلی تنگ؛ اما شما به آرزوی واقعی خود رسیدی و هیچ‌چیز از این زیباتر نیست. به چیزی که لیاقتش را داشتی، رسیدی. خوشحالی‌ات را همه‌مان درک می‌کنیم و اکنون تنها در برابرشما می‌توانیم سکوت کنیم و بزرگواریتان را وصف!»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار