سهم شهرداری و دولت در مالیات ارزش افزوده مساوی شد

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها گفت با تلاش صورت گرفته و با دو سوم رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم دولت و شهرداری‌ها به صورت مساوی از مالیات ارزش افزوده تعیین شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم شهرداری و دولت در مالیات ارزش افزوده مساوی شد

مرتضی الویری در یکصد و نود و دومین جلسه شورا گفت: همانطور که می‌دانید لایحه مالیات ارزش افزوده مدتی است در دستور کار مجلس است یکی از مهمترین مواد ماده 41 این لایحه است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از مالیات ارزش افزده مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته از 9 درصد مالیات ارزش افزوده، سهم دولت 5 درصد و شهرداری‌ها 3 درصد بوده و یک درصد هم سهم بهداشت و سایر موارد در نظر گرفته شده بود که با توجه به اهمیت منابع پایدار پیشنهاد شد سهم شهرداری‌ها و دولت به طور مساوی باشد.

الویری گفت: با توجه به اینکه این امر مغایرت با برنامه پنجم داشته است، تصویب این پیشنهاد نیاز به دو سوم آرای نمایندگان مجلس داشت که با تلاش گسترده نمایندگان شورا و شورای عالی استان‌ها و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز بیش از دو سوم نمایندگان مجلس به این مهم رأی موافق دادند و بنابراین سهم شهرداری‌ها و دولت از مالیات ارزش افزوده به طور مساوی تعیین شد. بدین ترتیب سهم شهرداری‌ها از مالیات ارزش افزوده 4 درصد و سهم دولت نیز 4 درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار