متداول ترین روش اصلاح طرح لبخند

کد مطلب: ۹۹۰۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
متداول ترین روش اصلاح طرح لبخند

آشنایی با دو روش اصلی در اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند برای اکثر افراد اهمیت فراوانی دارد. لبخند زیبا می تواند در بسیاری از زمان ها برای حل مشکلات موثر باشد و عوامل بسیاری در زیباسازی آن نقش دارد. پس از خنده می توان گفت بهترین و زیباترین حالت چهره لبخند است اگر هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد. منظور از لبخند زیبا در ذهن تمام انسان ها یک لبخند با دندان های مرتب و تمیز به رنگ سفید است که تا حدودی دندان های را به نمایش می گذارد و حالت چهره را زیباتر می کند. چنین لبخندی در حال حاضر خیلی زیاد پیدا می شود. چرا که اغلب افراد با استفاده از روش های اقدام به اصلاح طرح لبخند خود کرده اند. با توجه به اهمیت این موضوع طرحی جداگانه برای این مهم بوجود آمده است که از روش های متفاوتی با توجه به مشکل مورد نظر استفاده می کند. لبخند زیبا از دیدگاه های متفاوتی مانند دیدگاه روانشناسی می تواند بر روی اطرافیان بسیار تاثیر گذار باشد. این بر هیچکس پوشیده نخواهد بود که ظاهر افراد در 60 درصد مواقع برای شخص مقابل مهم بوده و تاثیرات بسیار زیادی در نوع رابطه و خصوصیات ذهنی فرد دارد.

چگونه لبخندی زیبا داشته باشیم؟

مسلما یک لبخند که نمایش دهنده دندان های نامرتب زرد رنگ است نمی تواند همچین حس مطلوبی را به بیننده منتقل کند. این تنها یکی از چندین مشکلی است که باعث می شود برخی از افراد هنگام خندیدن یا لبخند زدن راحتی لازم را نداشته باشند و پیوسته از راه های مختلفی برای نشان ندادن لبخند خود استفاده کنند. با توجه به روش هایی که برای اصلاح طرح لبخند ارائه می شود می توان به سادگی تمام این مشکلات را حل کرد. بزرگترین مشکلاتی که برای در قسمت دهان و دندان ها مشاهده می شود ریختن تعدادی از دندان ها، خرابی آنها، جا به جایی دندان ها و در نهایت رنگ زرد آنها هستند. تمام این موارد می توانند لذت داشتن یک لبخند حرفه‌ای و جذاب را از شما بگیرند. به طور کلی دو روش مهم برای اصلاح طرح لبخند به غیر از روش های فرعی دیگر وجود دارد که در ادامه در مورد این دو روش به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

استفاده از ارتودنسی

همه شما با ارتودنسی آشنایی دارید. روشی موثر برای صاف کردن دندان هایی که در جال اصلی خود قرار ندارند. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی وجود داشته باشد که از جمله آنها می توان به کوچک بودن فک و جنس بد دندان ها اشاره کرد. معمولا زمانی که فک شما کوچک است با کشیدن چندین دندان از قسمت عقب فک و انجام ارتودنسی در مدت زمان مشخصی می توان ردیف دندان های را مشاهده کرد. این مشکل می تواند برای تمام سنین در شیوه های متفاوت وجود داشته باشد. زمان شکل گیری و رشد دندان های اصلی از سن 7 تا 9 سالگی است. این سن بهترین زمان برای انجام ارتودنسی خواهد بود. چرا که دندان ها در حالت ثابت خود قرار ندارند و می توان آنها را خیلی راحت شکل داد. همچنین در این سن امکان حالت دادن فک بالا و پایین وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در حد لزوم در سنین پایین ارتودنسی را انجام دهید. ولی ممکن است با توجه به شرایطی کمی دیر به این فکر افتاده باشید که از ارتودنسی برای حالت دادن به دندان هایتان استفاده کنید.

سن مناسب انجام ارتودنسی

هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت و می توان در سنین بالا در صورتی که لثه های سالم و مقاوم داشته باشید برای انجام ارتودنسی اقدام کرد. ارتودسنی در چند نوع با چندین روش انجام می شود. به صورت کلی می توان به دو نوع ارتودنسی ثابت و متحرک اشاره کرد. ارتودنسی ثابت از زمانی که داخل دهان گذاشته می شود تا زمانی که کامل دندان ها شکل بگیرند بر روی دندان ها خواهد ماند فقط هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه و تعویض سیم خواهد داشت. در صورتی که ارتودنسی متحرک قابل جا به جایی در طول استفاده خواهد بود. از هر کدام این روش ها برای حالت های مختلفی استفاده می کنند که با توجه به شرایط فک مشخص می شود.

استفاده از ایمپلنت

ایمپلنت در اصلاح طرح لبخند می تواند دندان های ریخته شده را ترمیم کند. منظور از این خط کاشت و جایگذاری دندان های مخصوص در مکان هایی است که با توجه به دلایلی دندانی ندارند. تصور یک لبخند در صورتی که جای خالی دندان ها مشخص باشد وحشتناک خواهد بود. به همین دلیل ایمپلنت بوجود آمد تا بتواند به عنوان یک روش موثر و مفید در زیباسازی لبخند و دندان ها استفاده شود. ایمپلنت معمولا در شش یا هفت مرحله انجام می شود. پس از انجام هر مرحله نیاز به چند روز برای تثبیت موقعیت وجود دارد. به طور کلی می توان گفت از پیچ های با جنس تیتانیوم استفاده می کنند که پایه مقاومی برای دندان ها درست کنند. این پیچ ها را در مکان مناسب برای دندان ها داخل استخوان فک قرار می دهند. معمولا 3 ماه زمان لازم است که این پیچ ها به استخوان جوش بخورد. ولی لازم نیست که سه ماه منتظر جوش خوردن استخوان فک باشید و می توان روکش دندان را بر روی پیچ قرار داد.

هر آنچه در مورد پیچ های ایمپلنت باید بدانید

در ایمپلنت این پیچ ها به دو شکل استفاده می شود. یک شکل ثابت و یک شکل دو قسمتی که می توان قسمت تاج را از ریشه جدا کرده و در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کرد. همانند ارتودنسی، ایمپلنت باید در سن خاصی انجام شود تا تاثیر پذیری مناسبی داشته باشد. بهترین سن برای انجام ایمپلنت بالای 18 سال است. به این دلیل که استخوان فک در سنین بالای 18 سال استحکام مورد نظر را بدست آورده پیشنهاد می شود که در صورت نیاز انجام ایمپلن را برای همین زمان ها بگذارید. اگر در سنین پایین تر اقدام به انجام ایمپلنت کنید ممکن است دندان های کاشته شده کوچکتر یا کوتاه تر شود. یک مشکل دیگر که ممکن است برای اشخاصی که ایمپلنت را انجام داده اند پیش آید تلفیق دندان کاشته شده با استخوان فک است که در صورت چنین اتفاقی نیاز به جداسازی و انجام دوباره آن می باشد.

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار